12 Aralık 2010 Pazar

"AV MEVSİMİ"NDE KADINLAR

Av mevsimi, Yavuz Turgul’un yeni vizyona giren son filmi bir kadın elinin bulunmasıyla açığa çıkan cinayeti ve üç polisin cinayeti çözerken yaşadıklarını anlatıyor. Filmle ilgili yazıya dökülebilecek farklı başlıklar var. Örneğin filmin başarısı bir polisiye olarak başlı başına değerlendirilebilir ya da hemen hemen bütün diyaloglarındaki sınıfsal vurgu üzerine uzun uzun konuşulabilir. Ancak bu yazıda yapmak istediğim, ki film çıkışında üzerine konuşurken dönüp dolaşıp geldiğimiz konu filmde konu edilen gerçeğe yakın kadın karakterlerinin yaşadıklarını ya da yaşayamadıklarını, erkekler dünyasındaki diyaloglardan yola çıkarak okumaya ve anlamaya çalışmak olacak.

1 Aralık 2009 Salı

TÜRK SİNEMASINDA KADIN TEMSİLİ VE KADIN FİLMLERİ

Sezen Ekin Gücüş ile beraber,

Bu yazının amacı genel anlamda Türk sinemasında ‘kadın’a verilen yer ve ‘kadın’ın nasıl işlendiği. Yazıyı iki ana başlık üzerinden yürüteceğiz; Türk filmlerinde kadın temsili ve kadın filmleri. Kadın temsilini 1930’lardan başlatarak 90’lara taşıyacağız ve“kadın filmleri” dönemi olarak adlandırılan 80’li yılları detaylıca ele alacağız. Bunu yaparken Scognamillo’nun “Türk sinemasını ülke sorunlarından, ülkenin gidişatından soyutlamak imkansızdır.” tespiti doğrultusunda kadının sinemadaki yerini sunumumuzun merkezine koyarken aynı zamanda toplumsal formasyonun ve toplumsal formasyondaki değişim ve dönüşümlerin genel bir özetini de vermeye çalışacağız. Yazı, bir tez ortaya atıp bu hattan ilerlemek yerine genel olarak örnekler üzerinde Türk sinemasında kadının yeri üzerine yapılan araştırmaların bir derlemesi niteliğinde kurgulandı. 
Yazının tamamına buradan ulaşabilirsiniz

Film Analizi dersi - ODTÜ

1 Haziran 2009 Pazartesi

SOL İMGELER VE SİYASİ EYLEMLİLİK

“Estetik ve siyaset: ‘sol imge ve özne’” metninin yorumlanacağı bu yazıda bugünün örnekleri üzerinden, yazarın yaptığı alıntılara ve çıkarımlarına da yer verilerek, yeni bir anlayış kurulmaya çalışılacak ve “ne yapmalı” konusu yeniden tartışmaya açılacaktır.