Av mevsimi, Yavuz Turgul’un yeni vizyona giren son filmi bir
kadın elinin bulunmasıyla açığa çıkan cinayeti ve üç polisin cinayeti çözerken
yaşadıklarını anlatıyor. Filmle ilgili yazıya dökülebilecek farklı başlıklar
var. Örneğin filmin başarısı bir polisiye olarak başlı başına
değerlendirilebilir ya da hemen hemen bütün diyaloglarındaki sınıfsal vurgu
üzerine uzun uzun konuşulabilir. Ancak bu yazıda yapmak istediğim, ki film
çıkışında üzerine konuşurken dönüp dolaşıp geldiğimiz konu filmde konu edilen
gerçeğe yakın kadın karakterlerinin yaşadıklarını ya da yaşayamadıklarını,
erkekler dünyasındaki diyaloglardan yola çıkarak okumaya ve anlamaya çalışmak
olacak.
12 Aralık 2010 Pazar
1 Aralık 2009 Salı
TÜRK SİNEMASINDA KADIN TEMSİLİ VE KADIN FİLMLERİ
Sezen Ekin Gücüş ile beraber,
Bu yazının amacı genel anlamda Türk sinemasında ‘kadın’a
verilen yer ve ‘kadın’ın nasıl işlendiği. Yazıyı iki ana başlık üzerinden
yürüteceğiz; Türk filmlerinde kadın temsili ve kadın filmleri. Kadın temsilini
1930’lardan başlatarak 90’lara taşıyacağız ve“kadın filmleri” dönemi olarak
adlandırılan 80’li yılları detaylıca ele alacağız. Bunu yaparken Scognamillo’nun
“Türk sinemasını ülke sorunlarından, ülkenin gidişatından soyutlamak
imkansızdır.” tespiti doğrultusunda kadının sinemadaki yerini sunumumuzun
merkezine koyarken aynı zamanda toplumsal formasyonun ve toplumsal formasyondaki
değişim ve dönüşümlerin genel bir özetini de vermeye çalışacağız. Yazı, bir tez
ortaya atıp bu hattan ilerlemek yerine genel olarak örnekler üzerinde Türk
sinemasında kadının yeri üzerine yapılan araştırmaların bir derlemesi niteliğinde
kurgulandı.
Yazının tamamına buradan ulaşabilirsiniz
Film Analizi dersi - ODTÜ
1 Haziran 2009 Pazartesi
SOL İMGELER VE SİYASİ EYLEMLİLİK
“Estetik ve siyaset: ‘sol imge ve özne’” metninin
yorumlanacağı bu yazıda bugünün örnekleri üzerinden, yazarın yaptığı alıntılara
ve çıkarımlarına da yer verilerek, yeni bir anlayış kurulmaya çalışılacak ve
“ne yapmalı” konusu yeniden tartışmaya açılacaktır.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)